Contact

eBusiness

De druk op omzet en marge bij retailers is enorm toegenomen. Voor veel retailers is het overleven. Daarnaast biedt de 24/7 maatschappij en het continue online zijn van de consument kansen. Bedrijven die niet inspelen op de cross- of omichannel retail ontwikkelingen, zullen de aansluiting met hun klant verliezen. De strijd om de klant kan alleen worden gevoerd als een retailer in staat is een juiste balans te vinden tussen zowel operationele excellentie als commerciële excellentie, zoals kort op de bal spelen vandaag en het doorvoeren van veranderingen voor morgen.

E-commerce & marketing

E-commerce vereist de juiste keuzes en een duidelijk stappenplan om dit succesvol en meetbaar te implementeren of te verbeteren. Een mooie webwinkel betekent nog niet meer klanten. Een effectieve combinatie van online en offline marketing moet zorgen voor voldoende traffic. De interactie op de website en de informatie over artikelen en voorraad moet zorgen voor een goede conversie.

Optimalisatie processen en applicatielandschap voor cross- of multichannel

De ontwikkelingen op het gebied van e-commerce vereisen ook uitgekiend supply chain management en geoptimaliseerde business processen tegen minimale kosten. Een implementatie moet gebaseerd zijn op meetbare resultaten en geborgd zijn.

Vaak heeft de retailer een applicatielandschap met 'legacy systemen’ of moet de ERP worden aangepast om de optimalisatie van de processen te kunnen realiseren. Dit gaat vaak niet in één keer. Een zorgvuldig uitgewerkte roadmap met quick wins, afhankelijkheden, business prioriteiten en kostenbegroting is een vereiste om hier grip op te kunnen krijgen en te behouden. 

Business Intelligence voor het kort op de bal spelen

Voor het kort op de bal spelen is een door het management gedreven Business Intelligence oplossing een voorwaarde. Niet allen de technologie moet er zijn; belangrijker is de kennis om daadwerkelijk te kunnen sturen en het gedrag om elkaar aan te spreken. Arlande heeft hiervoor modellen en een aanpak.

Resultaatgericht om de projecten te realiseren en doelen te behalen

De ervaring leert dat veranderingen efficiënt en met de laagste kosten doorgevoerd kunnen worden op basis van een goed plan, opdrachtgevers die hun rol pakken, inhoudelijke deskundigheid en projectmanagers die met de juiste ervaring en vaardigheden.

Verandermanagement om absorptievermogen optimaal te benutten

Verandermanagement is noodzakelijk om het absorptievermogen van de organisatie maximaal te benutten. Daar waar nodig kan ook de organisatie versterkt worden met (interim) managers voor specifieke disciplines zoals e-commerce, supply chain management of ICT.  

Arlande helpt

Op alle bovenstaande gebieden is Arlande en haar zeer ervaren groep van retailspecialisten in staat de klant bij te staan; managers met vele jaren ervaring met e-business en bij de marktleiders. Door te weten wat dit voor de IT-voorziening betekent kan effectief gebruik gemaakt worden van de best practices van de managers van Arlande. Arlande helpt!

Afbeelding: 
Informatiebeleid en IT transformatie

Juist in retail- en groothandelorganisaties speelt de informatievoorziening een belangrijke rol. Door nieuwe ontwikkelingen op het gebied van multi-, cross-...

IT Management & - Organisatie

Het openvallen van de functie uw IT manager of hoofd Automatisering is voor de retailer een uitgelezen moment om na...

ERP selectie en - implementatie

De grote veranderingen (o.a. online verkoop) die het gevolg zijn van het ontstaan van omni-channel retail en groothandel, hebben grote...

Projectmanagement

Binnen retail en groothandel vinden tal van veranderingen plaats. Ervaren projectmanagement stelt organisaties in staat om in te spelen op...

Verandermanagement

Veranderingen lijken de norm te worden binnen retail en groothandel. Zo blijft bijvoorbeeld de technologie zich voortdurend ontwikkelen. Het is...

Business Intelligence

Retail- en groothandelorganisaties hebben veel data (iedere kassabonregel bevat een groe bron aan gegevens). De kunst is om dit te...

Optimaliseren bedrijfsprocessen

Binnen de retail en groothandel draait het steeds meer om het optimaliseren van bedrijfsprocessen. De effectiviteit van bedrijfsprocessen moet omhoog...

Effectieve marketing met e-commerce

Net als in de winkelstraat is marketing van groot belang; online marketing in retail en groothandel, zowel in B2B als...

E-commerce realisatie

Binnen retail en groothandel is het steeds meer een noodzaak of kans voor de implementatie van een effectieve online winkel...

Supply Chain Management voor e-commerce

Uit onderzoek onder consumenten en e-commerce kanalen komt duidelijk naar boven dat het logistieke proces steeds belangrijker wordt binnen de...

Interim Management

Soms doen zich onverwachte situaties voor in de personeelsbezetting van retail- of groothandelsorganisaties. Een manager vertrekt of er is door...