Met de opkomst van flexibiliseren van het onderwijs en het meer summatief en formatief toetsen, ontstaat een belangrijk gevolg voor het examineren en diplomeren. Onderwijsprocessen, waaronder examineren en diplomeren, dienen georganiseerd en ingeregeld te zijn om te kunnen digitaliseren. Arlande maakt deze verandering mogelijk in jouw onderwijsorganisatie.
Het onderwijs flexibiliseert en digitaliseert, de arbeidsmarkt stelt andere vragen en eisen, en er zijn nog veranderende richtlijnen die vertaald moeten worden naar regels en normen. Met de opkomst van flexibiliseren en digitaliseren in het onderwijs, het meer summatief en formatief toetsen, ontstaat een belangrijk gevolg voor het examineren en diplomeren. Onderwijsprocessen, waaronder examineren en diplomeren, dienen georganiseerd en ingeregeld te zijn. Dit zowel op decentraal-(opleidingen) als centraal niveau (bedrijfsvoering en ICT). Vandaag de dag is er veel mogelijk op het digitale gebied, maar worden veel kansen nog niet benut.
Met de Procesarchitectuur Examineren (PE) als basis en procesanalyse als onderzoekinsteek kan inzicht verkregen worden in de ketenprocessen vanuit de verschillende disciplines. Zo wordt een integraal beeld gecreëerd waarmee examineringsprocessen als geheel ingericht kunnen worden (en niet per losstaande activiteit), met de juiste inzet van digitale middelen en met een helder beeld wat ervoor nodig is om dit te organiseren. Door inzet van data analytics kunnen onderwijsinstellingen focus op de juiste onderwijsteams aanbrengen. Wordt inzichtelijk in welke examens geïnvesteerd moet worden om digitaal af te nemen en welke examenprocessen en formulieren benodigd zijn. De specialisten van Arlande op het gebied van onderwijs bieden het klankbord om te komen tot praktische handvatten.