Door op “Accepteren” te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op je apparaat om je de best mogelijke ervaring te geven op het gebied van user experience, analytics en marketing. Lees onze Privacy Policy voor meer informatie of om je voorkeuren aan te passen.
klant
segment
blog & cases
No items found.
Op 9 juni organiseert Arlande een inspirerende masterclass met als thema: ‘Het succes van het (beroeps)onderwijs staat en valt met eigenaarschap, sturing en documenteren’.

Op 9 juni organiseert Arlande een inspirerende masterclass met als thema: ‘Het succes van het (beroeps)onderwijs staat en valt met eigenaarschap, sturing en documenteren’.

Tijdens deze masterclass worden drie belangrijke invalshoeken belicht:

  1. Waarom blijft innovatie in het onderwijs een uitdaging?
  2. Waarom functioneren sommige teams beter dan andere?
  3. Waarom is het zo moeilijk om uit het moeras te komen om kwalitatief en kwantitatief anders te zijn?

In deze blog staan we stil bij het eerste onderwerp: ‘Onderwijs ontwerp je voor een doel.’ Wat is de (maatschappelijke) opgave van het onderwijs? Hoe ontwikkelen wij talent voor een passende arbeidsplaats in de maatschappij? Hoe geven wij een Leven Lang Ontwikkelen inhoud en vorm? Het onderwijs is continue in beweging en dient zich aan te passen aan de maatschappelijke ontwikkelingen.

Het eerste onderwerp dat tijdens de masterclass wordt besproken gaat over innovatie in het onderwijs en welke praktische mogelijkheden er zijn om hier vanuit design thinking (triple diamond) vorm aan te geven. Zo valt er bijvoorbeeld vanuit de automobielindustrie qua productieproces veel inspiratie op te doen voor het onderwijs. Na een reflectie door John Onion willen wij een praktijk casus uit het hoger onderwijs met elkaar delen.

Onderwijs instellingen willen studenten een uitdagende en inspirerende leeromgeving bieden met eigentijdse faciliteiten. Belangrijke elementen hierin zijn o.a. het in ‘ateliers’ werken aan actuele real-life vraagstukken, persoonlijke leerroutes en het met en van elkaar leren. Samen een leeromgeving creëren waarin je je als mens en professional continue ontwikkelt is een veel gehoord credo. Een omgeving waarin je gekend en (h)erkend wordt. Studenten leren te werken volgens een iteratief ontwerpproces, dat wil zeggen stap voor stap en met voortschrijdend inzicht naar een optimaal resultaat waarbinnen ruimte is voor experimenteren, het maken van prototypes en creativiteit.

Tijdens een interactieve werkvorm gaan we hiermee aan de slag zodat je de volgende dag vol inspiratie met Design Based Education aan de slag kunt binnen je eigen organisatie.

Deze masterclass is voor iedereen die betrokken is bij/in het beroepsonderwijs en het (beroeps)onderwijs een warm hart toedraagt: directeuren, onderwijsmanagers, bedrijfsvoering en IT/informatiemanagers.

Aanmelden

Bij deze ben je van harte uitgenodigd. Aanmelden voor en meer informatie over deze masterclass kan via: deze pagina.

We hopen jullie allen te zien!

Achtergrond patroon
Wil je meer weten over dit onderwerp?
Neem dan contact op met Rieks Oosting:
bekijk profiel
Of bel direct op
06-20735755
Over de auteur(s)
Rieks Oosting

Rieks denkt vanuit de markt en is account- en community manager van Arlande. Hij is gespecialiseerd in de onderwijssector van primair- tot aan wetenschappelijk onderwijs. In zijn rol is hij gericht op het verbinden van zinprikkelende vraag en gekwalificeerd aanbod.

bekijk pagina
andere interessante blogs
Nog meer blogs die je misschien interessant vindt: want als je eenmaal begint met lezen is het moeilijk om te stoppen.
Er zijn nog geen artikelen gevonden.
bekijk ook alle cases & interviews
lees ook de andere interviews
We zetten stuk voor stuk graag onze collega’s in het zonnetje en laten we zien wie de mens achter de manager is. Want eerlijk is eerlijk: stiekem best wel interessant.
meer cases over
Daar kunnen we bij Arlande over blijven praten. De successen van onze klanten zijn onze grootste trots.
Er zijn nog geen artikelen gevonden.
bekijk ook alle interviews & blogs