Om de doorstroming rondom de N377 verder te verbeteren wilde de gemeente Balkbrug, in samenspraak met FrieslandCampina en omliggende bedrijven, een nieuwe aanrijroute creëren. ‘Het veranderen van de aanrijroute kan een enorme impact hebben op de dagelijkse operaties in- en rondom het terrein’, vertelt Floris de Munk. ‘Voor FrieslandCampina was het van belang de verschillende mogelijkheden te onderzoeken voor logistieke zone 1 met daarbij een inschatting van de voor- en nadelen en bijkomende kosten’.
Om een realistische inschatting te krijgen van de situatie bezocht Bostec de aanrijroute bij FrieslandCampina. Aan de hand van foto’s en metingen en het inlezen van bestaande rapporten is Bostec direct naar de tekentafel gegaan om verschillende scenario’s uit te tekenen. ‘Op basis van een gesprek met de opdrachtgever hebben we een aantal ontwerpcriteria kunnen uitwerken waar de scenario’s aan moesten voldoen. Daaruit volgend konden we gaan tekenen en kijken welke scenario’s wel en niet mogelijk waren. Tot slot hebben we voor FrieslandCampina de voor- en nadelen per scenario uitgewerkt, de kosten inzichtelijk gemaakt, een vergelijking opgesteld en geadviseerd welk scenario de beste oplossing is voor FrieslandCampina’, geeft Floris aan.
‘Het definitieve advies is geweest om bij het scenario te blijven, dat eerder al was geadviseerd. Dit scenario waarborgde als beste de veiligheid op eigen terrein, verbetert de doorstroming rondom de N377 en is een uiterst toekomstgericht oplossing. Op basis van het advies kan FrieslandCampina een eigen besluit nemen. De keuze ligt tenslotte bij henzelf’, sluit Floris af.
Bostec is een onderdeel van Arlande.
In mijn aanpak beschouw ik innovatie en de integratie van digitale oplossingen als onmisbare pijlers voor het streven naar procesverbeteringen en het behalen van organisatiedoelen. Het is voor mij van belang dat proces, technologie en organisatie niet alleen op elkaar zijn afgestemd, maar ook in synergie optimaal functioneren.
bekijk profiel