Door op “Accepteren” te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op je apparaat om je de best mogelijke ervaring te geven op het gebied van user experience, analytics en marketing. Lees onze Privacy Policy voor meer informatie of om je voorkeuren aan te passen.
klant
GGD GHOR
MARKTsegment
Overheid, Zorg
blog & cases
GGD GHOR is dé belangenbehartiger voor de publieke gezondheid en veiligheid in Nederland. Als overkoepelende brancheorganisatie van de 25 Gemeentelijke Gezondheidsdiensten (GGD) en Geneeskundige Hulpverleningsorganisaties in de Regio (GHOR) werkt zij met én voor haar leden. Bovendien is GGD GHOR de verbindende schakel tussen kennisinstituten, ministeries en andere belangrijke partners.

De door het LCCB neergezette structuren werden mede onder begeleiding van Britt trapsgewijs ondergebracht in het reguliere GGD GHOR team. De taken werden belegd bij het vaste team dat werd aangesteld om alle lopende dossiers over te nemen. Samen met hen is de tijdens de COVID-19 pandemie opgedane kennis en kunde vastgelegd en geborgd voor de toekomst. Bij iedere overdracht is kritisch gekeken op welke manier de inhoud het beste kon worden overgebracht. Het was daarbij Britt haar taak om geregeld de overdrachtsdocumentatie te reviewen om te beoordelen of de inhoud nog relevant is voor de huidige staat van de crisis.

"Britt laat zich absoluut niet uit het veld slaan en heeft de overgang van het LCCB naar GGD GHOR snel opgepakt. De manier waarop zij schakelt is een verademing. Ze communiceert helder, sociaal, positief kritisch en altijd vanuit een fijne energie. Samenwerken met Britt is bijzonder prettig, actief en dienstverlenend".

- GGD GHOR

Resultaat

Als koppelstuk tussen veiligheid en zorg werd GGD GHOR tot voor de COVID-19 pandemie veelal ingezet als coördinator tijdens flitsrampen, zoals het uitbreken van een grote brand. De samenwerking met ketenpartners op landelijk niveau was daardoor minder relevant dan tijdens de pandemie. GGD GHOR leerde net als vele andere zorginstanties in Coronatijd dat zij veel meer dient in te spelen op relatiebeheer om aangehaakt te blijven bij bovenregionale besluitvorming. Als koepelorganisatie van alle GGD’en en GHOR-bureaus vraagt dit om een andere rol. Een veel grotere rol, binnen een nog minimaal verkend netwerk.

Om voorbereid te zijn op een landelijke crisis is het voor GGD GHOR belangrijk te weten wat er geregeld moet worden. De transitie die Britt heeft mogen begeleiden zorgt dat er in het vervolg veel sneller gehandeld kan worden, doordat men weet wat nodig is om op te schalen of te handelen naar wat nodig is. Daarnaast leerde het GGD GHOR om haar stakeholdermanagement binnen het nieuwe speelveld helder en scherp te houden. Zij is daarom gestart met een maandelijks stakeholderoverleg waarin als team met elkaar geschakeld en ingespeeld wordt op actuele gebeurtenissen, maar waar ook best practises worden gedeeld.

Achtergrond patroon
Wil je sparren over een vergelijkbaar vraagstuk?
Neem dan contact op met Rieks Oosting.
bekijk profiel
Of bel direct op
06-20735755
Over de auteur(s)
Bij dit artikel kan geen gerelateerde auteur gevonden worden.
andere interessante blogs
Nog meer blogs die je misschien interessant vindt: want als je eenmaal begint met lezen is het moeilijk om te stoppen.
Case
Gemeente Amsterdam verbetert leefbaarheid met behulp van “Intelligente Toegang”
lees verder
Case
Hoe het Agile Inspired werken de LFI helpt om de volgende pandemie de baas te zijn
lees verder
Case
Innovatie in asset- en onderhoudsmanagement door digitale proces- en ketenoptimalisatie
lees verder
Case
KNAW klaar voor vaste teamleider door focus en inzicht in processen
lees verder
bekijk ook alle cases & interviews
lees ook de andere interviews
We zetten stuk voor stuk graag onze collega’s in het zonnetje en laten we zien wie de mens achter de manager is. Want eerlijk is eerlijk: stiekem best wel interessant.
meer cases over
Overheid, Zorg
Daar kunnen we bij Arlande over blijven praten. De successen van onze klanten zijn onze grootste trots.