Stichting IPSO vindt het belangrijk om samenhang te creëren tussen de verschillende inloophuizen, te werken aan uniforme processen en daarmee als groep één kwaliteitsstandaard na te streven. Een kwaliteitsstandaard waar, zoals zij zelf aangeven, de gasten recht op hebben. Vanuit deze ambitie heeft IPSO Arlande gevraagd in kaart te brengen wat de best practices zijn van de verschillende inloophuizen. Ook wilden ze een uniform proces inrichten hoe te handelen wanneer er sprake is van onenigheid tussen betrokkenen, waarbij er ruimte moet zijn voor aandacht voor elkaars emoties en verschillende belangen.
Vanuit Arlande hebben Sanne Huizer en Roxane Vercauteren IPSO met veel plezier ondersteund. Vanaf het begin waren ze onder de indruk van de passie en inzet van Sonja Robben, directeur van Stichting, voor haar werk bij IPSO.
Sanne en Roxane zijn in gesprek gegaan met diverse medewerkers van IPSO en de inloophuizen (van bestuur, coördinator tot vrijwilliger) om ervaringen en kennis op te halen. Met de opgehaalde input hebben ze een gedegen klachtenprocedure en een compleet overzicht van de best practices voor de inloophuizen gemaakt.
Sanne en Roxane kijken terug op een mooie ervaring.